5 zakupowych trendów jakie marketerzy powinni obserwować

5 zakupowych trendów jakie marketerzy powinni obserwować

Do świąt zostało jeszcze sporo czasu, ale konsumenci szykują się już do największego sezonu handlowego. Szukają oni ofert i coraz częściej sprawdzają je na wielu ekranach – telefony, tablety. Biorąc pod uwagę, że przedświąteczne zakupy rozpoczynają się nawet kilka miesięcy przed świętami, Google przygotował specjalny plan dla marketerów. W tym artykule zostanie przedstawionych pięć głównych tendencji w przedświątecznej sprzedaży w najbardziej ruchliwym sezonie.

1. Urządzenia mobilne

Badania wykazują, że klienci coraz częściej dokonują zakupów mobilne. Patrząc na ubiegły rok, nie ma wątpliwości, że smartfony stały się niemal tak popularne jak urządzenia desktopowe.

  • Podczas ostatniego kwartału 2013 roku, urządzenia mobilne stanowiły prawie 35% ruchu internetowego (IBM Digital Analytics Benchmarks, 2014).
  • Sprzedaż za pomocą smartfonów i tabletów wzrosła trzykrotnie od 2011 roku – wzrost do 19,1% (IBM ExperienceOne, 2014).
  • 52% kupujących za pomocą telefonów używa ich do wykonania całego procesu zakupowego podczas 2013 roku (Google and Ipsos MediaCT, 2014).

Powrót do szkoły jest drugim najpopularniejszym wydarzeniem zakupowym w roku, a handel mobilny odgrywa w nim istotną rolę. Biorąc pod uwagę ubiegłoroczne statystyki, oczekujemy ten trend do eskalacji. Według badań Google / Nielsen – Mobile Path to Purchase:

  • Wg badań, średnio, konsumenci spędzają ponad 15 godzin na stronach i aplikacjach za pomocą urządzeń mobilnych.
  • Z 93% osób szukających produktu na telefonie komórkowym, większość z nich kupuje dany produkt lub usługę osobiście w sklepach i punktach usługowych.
  • 71% kupujących za pomocą telefonu sprawdza lokalizację sklepu by go odwiedzić.
  • Ponad połowa, czyli 55% mówi, że „Chcę to teraz!”. Osoby, które korzystają z telefonów chcą dokonać zakupu w ciągu godziny, a 83% w ciągu jednego dnia.

2. Był Czarny Piątek, teraz witamy Szary piątek

W Turcji Czarny Piątek (Black Friday) został przekształcony Szary Piątek – jest to wielki dzień zakupowy. Detaliści zaczynają swoje promocje i oferty o wiele wcześnie. Badanie konsumentów przeprowadzone w lipcu przez Google pokazuje:

  • Co 3 klient (29%) będzie rozpoczynać zakupy przed Halloween.
  • 19% klientów rozpocznie zakupy świąteczne pomiędzy Black Friday / Cyber ​​Monday, a 48% będzie je robić na początku grudnia.
  • Zainteresowanie konsumentów w Czarny Piątek to 27% z 2012 roku, ale na wykresie poniżej widać, że klienci rozpoczynają je o tydzień wcześniej (dane Google).

Wykres: Zapytania dotyczące Czarnego Piątku

Źródło: Google Data, Indexed Search Query Volume, Stany Zjednoczone (5 Shopping Trends Marketers Should Watch)

Black Friday (28 listopad) jest to dzień numer 1 w sklepach podczas zakupowego okresu świątecznego. Kolejne najlepsze dni, według raportu MasterCard SpendingPulse (2013 roku), to 21 i 23 grudnia. Natomiast wtorki i środy są najbardziej popularnymi dniami do zakupów on-line, a piątki i soboty są najlepsze dni na zakupy w stacjonarnych sklepach.

3. Stale aktywny i doświadczony klient

Klienci są bardzo dobrze poinformowani o produktach w sklepie, niż kiedykolwiek. Zanim „machnęli” swoją kartą kredytową przed terminalem płatniczym, spędzili wiele godzin na różnych rodzajach ekranów w poszukiwaniu idealnych produktów.

  • Czas spędzony w Internecie wzrósł o dwie godziny, w ciągu ostatnich trzech lat – od 3 godzin 11 minut w 2010 roku do 5 godzin 46 minut w 2013 (eMarketer, 2014).
  • Od 2012 roku, czas spędzony na popularnych kategoriach zakupów świątecznych, takich jak zabawki i urządzeń domowe, wzrósł z 9,9 do 12 godzin i 13 do 15,8 godzin (Google and Ipsos MediaCT, styczeń 2014).
  • W 2013 roku przed dokonaniem zakupu, klienci szukali informacji o produkcie w 12 źródłach, natomiast w 2010 zaledwie w pięciu (Google and Inmar, 2013).
  • 57% klientów nie ma jeszcze wybranej konkretnej marki lub produktu (Google i Ipsos MediaCT, 2013). Aby przykuć uwagę kupujących, marki muszą się wskazać – np. wysokiej jakości treści i promocje.
  • 64% osób twierdzi, że wideo na YouTube jest najbardziej wpływowym kanałem dla podejmowania decyzji handlowych.

4. Ruch w sklepach spada, ale czy zamówienia również?

W styczniu, Wall Street Journal poinformował, że ruch w sklepach w listopadzie i grudniu spadł z 38 mld (2010 rok) do 17 mld (2013 rok). Konsumenci mniej odwiedzają sklepów, ale nie oznacza to, że sprzedaż w nich spada. W rzeczywistości, sprzedaż detaliczna w tym samym okresie wzrosła z 681 do 783 miliardów dolarów. Wniosek jest prosty, chociaż mniej ludzi dokonuje zakupów w sklepach, to ci, którzy nic nie kupili i tak pozytywnie wpływają na sklep swoją każdą wizytą.

Coraz częściej klienci odwiedzają sklepy za pomocą smartphonów. W 2013 badania przeprowadzone przez Google i Google Shopper Marketing Agency Council and M/A/R/C Research wykazały wpływ na temat zakupów w sklepie za pomocą urządzeń mobilnych. Badania te wykazały, że 84% kupujących ze smartfonów wykorzystują swoje urządzenie podczas zakupów w sklepie, a co trzecia osoba będzie go używać, aby znaleźć potrzebne informacje.

5. Najlepsza świąteczna oferta

Wiemy już klient robiący świąteczne zakupy jest inteligentny i doświadczony. Zwraca on uwagę na interesującą ofertę, atrakcyjną cenę oraz koszt wysyłki – są to główne cechy, które mają wpływ na wybór produktu.

  • 92% kupujących będzie sprawdzić najatrakcyjniejsze ceny online (parago, 2014).
  • 91% kupujących twierdzi, że niska cena jest bardzo ważnym czynnikiem w decyzji zakupowej (Google).
  • Darmowa wysyłka została uznana za drugi najważniejszy czynnik wpływający na kupujących podczas zakupów online (Shop.org, Spring Planning Guide, 2014).
  • Badanie comScore / UPS podaje, że 83% kupujących online jest gotowych czekać kilka dodatkowych dni na dostawę, jeżeli mogą wtedy uzyskać darmową wysyłkę.

Święta są bliżej niż myślisz, zwłaszcza dla internetowych doświadczonych konsumentów. Już są gotowi na poszukiwanie wspaniałych oferty, a to oznacza, że ​​muszą być… teraz. Tegoroczne świąteczne zakupy to sezon tętniący życiem i musisz dobrze poinformować klientów, ponieważ są oni chętni bardziej na ofertę internetową, niż dostępną w sklepach stacjonarnych. W tym roku, w miarę dodawania produktów do marketingu mix, należy wziąć te pięć trendów świątecznych pod uwagę:

  • Urządzenia mobilne mają coraz większy wpływ na sukces świątecznych zakupów w sklepach internetowych. Produkty muszą być łatwe do znalezienia i zakupu. Należy upewnić się, że konsumenci zawsze znajdą istotne informacji.
  • Sukces świątecznej sprzedaży detalicznej nie ogranicza się tylko do sprzedaży na jeden dzień, tak jak Black Friday. Upewnij się, że Twoja marka jest widoczna dla konsumenta w całym okresie świątecznym.
  • Dzisiejsi klienci poświęcają więcej godzin na poszukiwania, a to oznacza, że marki mają większy wpływ na zachowania konsumentów. Marka musi istnieć tam gdzie konsumenci szukają, czyli w wynikach wyszukiwania oraz w możliwych reklamach np. Google AdWords a także korzystać z narzędzia jakim jest remarketing, czyli ponowne dotarcie do utraconego klienta.
  • Ruch do sklepów spadł, ale wartość tych wizyt w sklepach rośnie. Dostarczenie szczegółowych informacji w widocznym miejscu może pomóc im dowiedzieć się, co kupić, a także co jeszcze mogą potrzebować.
  • Kupujący chcą najlepszą ofertę, a także darmową wysyłkę. Te dwa czynniki mają istotny wpływ na decyzję zakupową.

Źródło: www.thinkwithgoogle.com/articles/five-holiday-shopping-trends-marketers-should-watch.html

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>