Świąteczne zakupy nigdy nie śpią

Świąteczne zakupy nigdy nie śpią

Ten świąteczny sezon zakupowy jest idealnym momentem na polowanie na atrakcyjne okazje, czy to na laptopie w pracy czy też na smartphone tuż przed snem. W rzeczywistości, ok. 33% wszystkich wyszukiwań produktów i przedmiotów w Google odbywa się między 22 a 4 w nocy, ponieważ w tych godzinach są już zamknięte centra handlowe. Natomiast dziś można zauważyć, że zakupy online wykonujemy o każdej porze dnia. Aby zrozumieć, jak trendy internetowe wpłyną na tegoroczny sezon zakupowy, Google przeprowadził coroczne badanie dotyczące zakupów świątecznych i zachowania handlowych konsumentów.

Wszystko zaczyna się od Czarnego Piątku

Ludzie zaczynają poszukiwania już na początku listopada, więc detaliści rozpoczynają swoje promocje od Czarnego Piątku. Ponad połowa ankietowanych powiedziała, że zaczyna swoje poszukiwania już przed Świętem Dziękczynienia, a 26% kupujących rozpoczyna je przed Halloween.

Kupujący coraz więcej czasu poświęcają na poszukiwanie opinii o produktach w innych źródłach przed podjęciem decyzji zakupowej. W 2010 roku klienci wykorzystywali średnio 5 źródeł informacyjnych przed zakupem, natomiast ta liczba przez 4 lata wzrosła ponad dwukrotnie – do minimum 12 źródeł. Oznacza to, że od października do listopada jest kluczowy okres na to by dotrzeć do kupujących online, ze swoimi aktualnymi ofertami i innymi informacjami.

2014-holiday-shopper-research-shopping-never-sleeps_articles_01

Internet jest jak nowe okno na zakupy

Klienci poszukują również inspiracji przeglądając codziennie oferty podczas poszukiwań konkretnych produktów. Miejsca takie jak YouTube i Pinterest stają się coraz bardziej popularne i wpływają na decyzje zakupowe. Filmy na YouTube, z np. unboxing dotyczą opinii na temat produktów, przez co stają się bardzo ważną częścią procesu zakupowego i jest to kolejny trend wpływający coraz bardziej na konsumentów z roku na rok. Wideo na YouTube, w którym dziewczyna opowiada swoje ostatnie ‚zdobycze’ zakupowe, również może wpłynąć pozytywnie na podjęcie decyzji.

Klienci nie tylko podejmują decyzję przy użyciu YouTube, gdy wyszukują wcześniej produktów lub szukają inspiracji. Jeden na czterech kupujących twierdzi, że oglądał wideo na YouTube, gdy wyszukiwał produkty, następnie je brał pod uwagę, podczas gdy robił zakupy.

2014-holiday-shopper-research-shopping-never-sleeps_articles_02

Telefon, ostatecznym asystentem zakupów

Jeden z elementów mających wpływ na zakupy w ciągu dnia to nasze urządzenia mobilne. Badanie wykazało, że 75% kupujących, zamierza używać swojego telefonu w sklepie podczas świątecznych zakupów. Jeden na trzech kupujących korzystających ze smartfona chcą znaleźć informacje na stronie, zamiast pytać pracowników sklepu za pomocą formularza kontaktowego czy live chatu. 46% konsumentów, którzy korzystają ze swoich telefonów w sklepie, kończą poszukiwania na transakcji. Klienci są coraz bardziej świadomi i doświadczeni, a także dokonują celowych zakupów, więc na to sprzedawcy powinni zwracać uwagę.

Źródło: http://www.thinkwithgoogle.com/articles/2014-holiday-shopper-research-shopping-never-sleeps.html

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>